تیوب مولد لیزر شیشه ای :

    
 
یکی از قسمت های بسیار مهم یک دستگاه حکاکی وبرش لیزری تیوب مولد لیزر آن است که در هنگام خرید دستگاه برش لیزری باید بر حسب نوع کارکردی که برای دستگاه در نظر گرفته می شود تیوب مناسب آن را انتخاب نمود .این تیوب ها از یک محفظه دو جداره شیشه ای تشکیل شده که در محفظه داخلی ترکیبی از گاز دی اکسید کربن وجود داردو جداره خارجی آن به منظور عبور آب برای خنک کاری تیوب در نظر گرفته شده است . این تیوب ها غیر قابل شارژ بوده و دارای عمر اسمی متفاوت می باشند.

بهترین شرکت در زمینه تولید این نوع از تیوب ها شرکت  reci (Beijing Reci Laser Technology Co., Ltd.)   در کشور چین می باشد لازم به ذکر است چندین شرکت دیگر در کشور چین اقدام به تولید این نوع تیوب نموده اند که هیچ یک قابل رقابت با تیوب های شرکت reci نمی باشند . جدیدترین تیوب های لیزر تولید شده در این شرکت تیوب های سری w  است که دارای مزایایی نسبت به سری قدیمی می باشد . مشخصات فنی این سری از تیوب ها در جدول زیر قابل مشاهده است.

مدل

توان نامی

 توان ماکزیمم

 طول تیوب

 عمر عملکرد 

w2      

  90W       

100W  

120cm  

30000ساعت

w4      

100W    

130W  

140cm  

30000ساعت

w6     

130W    

160W  

165cm  

30000ساعت

w8      

150W    

180W  

185cm  

30000ساعت

 دقت کنید شرکت رسی تیوب اقتصادی سری T هم اخیرا تولید نموده که دارای طول عمر کمتر و قطر کمتر بوده و قیمت آن ارزان تر از سری w است .

توجه :
هنگام خرید تیوب لیزر به شماره سریال درج شده بر روی تیوب لیزر دقت کنید شما می توانید با استفاده از این شماره سریال و استعلام از شرکت(www.recilaser.com)  reci از اصل بودن تیوب خود آگاه شوید.


نکاتی که در هنگام کار با تیوب لیزر باید رعایت نمود :


•    آبی که برای خنک کاری تیوب استفاده می شود باید آب مقطر باشد و هر چند ماه یکبار تعویض شود.
•    درهنگام کار با لیزر دقت کنید که اشعه تولید شده نامرئی بوده لذا نهایت دقت را به عمل آورده و نکات ایمنی را رعایت کنید.
•    در زمستان محیطی که دستگاه در آن نگهداری می شود باید به اندازه کافی گرم باشد تا از یخ زدگی تیوب جلوگیری شود.
•    زمانی که آینه ها به خوبی تمیز نیستند از روشن نمودن تیوب خودداری کنید.
•    آینه ها را هر چند مدت با الکل سفید خالص تمیز کنید.(با استفاده از یک گوش پاک کن آغشته به الکل از داخل به بیرون)
•    از روشن نمودن لیزر قبل از اطمینان از بخار شدن تمام الکل از سطوح آینه ها خودداری کنید.
•    اکیدا از تمیز کردن لنز و آیینه ها با استون خودداری کنید.
•    اکیدا از حرکت دادن پیچ های واقع در دو انتهای تیوب خودداری کنید در غیر این صورت ممکن است توان تیوب کاهش یافته یا تیوب به کلی ازبین برود.